FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vanessa skäms för mamma lite..

Hon kom hem för en stund sen och vi sitter i köket och äter mellis och kollar på tv då det plingar På dörren.

Jag ser genom fönstret att det är nån sekt-gubbe med bibel och jag säger till Vanessa som öppnar dörren att jag inte är intresserad men de står kvar så jag reser mig från bordet och går ut i hallen där det står en yngre kille med bibel och lite papper och gubben jag såg i fönstret står bakom honom som nån slags mentor.

Han öppnade bibeln och munnen samtidigt varav jag snabbt säger;

-Nej tack, jag dyrkar satan så jag är inte intresserad!

-Ok, ha en bra dag... hann jag höra då jag stängde dörren.


Och Vanessa tycker att jag är SJUUUKT pinsam,

-Mamma, varför sa du såååå för, att du dyrkar satan???

 Men jag tyckte att det var skitkul och att DE är sjukt pinsamma som går runt och knackar dörr för att pracka på andra sina åsikter, de hörde ju min röst väl innan jag ens visade mig, att jag inte var intresserad... ändå insisterade de att få prata med mamma eller pappa.

Och de fick ju som de ville och jag var inte otrevlig utan log artigt, trots att de störde mig mitt i maten! ;)

Ja de lär väl knappast plinga på här igen, eller kanske möjligtvis utrustade med vig-vatten, kors och vitlök då.

;p




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0