FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilgot, en tjurskalle!

Han var riktigt tjurig i morse, det slutade med att Vanessa och Vilder åkte till skolan och Vilgot fick bli hemma. Jag pallade helt enkelt inte med stressen som blev på morgonkvisten och sen blev jag sådär löjligt snurrig och yr så jag var tvungen att sätta mig ner i trappen en bra stund innan jag kunde resa mig och gå upp och lägga mig på sängen i barnens rum. Vilgot gjorde mig sällskap och kollade på film medans jag sov bort en timma ca. Mår bättre nu efter vilan, ibland behövs det inte mycket bara man ser till att lyssna på kroppens signaler exakt i tid.

Idag ska han få städa här hemma med mig efter att vi handlat mjölk å annat som är slut i kylen. Nån nytta måste han ju få göra då han inte är i skolan... det ska lixom inte vara KUL att vara hemma för att man strulat och bråkat...

Vanessa tjatade om att få låna min rosa tjocka dunjacka, men nej, det är ju rätt dumt att ha en sån varm jacka redan nu, sååå kallt är det lixom inte. Men försöka duger, jisses vad jag är allergisk mot tjat! Vilder å andra sidan, gnällde för att han INTE ville ha nån jacka på sig alls. Jag skickade ut honom utanför dörren och frågade om han tyckte att det var skönt och varmt ute och fick tillslut på honom en jacka under väldigt sura miner och protester.

Härliga morgon lixom! Phu!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0