FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dagens tankeställare

Riktigt klockren bild att visa barnen då de gnäller över mat och att allting är orättvis..

Det får dem att vakna till lite och inse att de faktiskt har det väldigt bra!!

 

Det är alltid lätt att önska sig mer än vad man har, det svåra är kanske att vara tacksam för det man faktiskt redan har? Eller är det så i dagens samhälle, att mycket vill ha mer? Tror det är viktigt att hålla sig "på jorden" om man siktar för högt. Jag tror att folk idag är alldeles för upptagna med att sikta mot stjärnorna så att de glömmer bort att vara tacksam och glad för det som finns här och nu omkring oss, just nu, nere på jorden, bland alla nära och kära.

 

Mindfullness

Att bli ETT med sig själv, att finna sig själv och acceptera sina fel och brister. Först då kan man vända det till något positivt istället för att tjurigt banka skallen i en vägg.

Mycket av sitt mående kan man påverka själv, och jag arbetar ständigt med att lära känna mig själv bättre hela tiden så att jag kan bli min egen bästa vän och utvecklas, tillsammans, med mig själv.

När man inser och accepterar sina egna begränsningar, först då kan man utvecklas, utifrån det.

En sten i taget, för att bygga grunden. Det är ju den vi ska stå på när det blåser, så grunden måste läggas väl och med omsorg.

 

Hur andra beter sig kan man inte ändra på, alltför många lägger ner energi på helt fel saker, det enda man kan ändra på är sig själv, sin inställning.

Bara DU kan sätta ditt eget värde, bara DU bestämmer över dig och respekt får man inte från andra om man inte respekterar sig själv först.. Man måste lära sig att backa då det känns fel och samtidigt kunna acceptera saker som händer. Att acceptera saker och ting behöver inte betyda att man gillar dem. Det är två helt skilda saker.

 

 

Balans, är nyckeln till inre frid.

 


Kommer vara hemma en tid framöver, arbetsträningen är lagd på hyllan. Jag måste lägga all energi och kraft på mig själv nu ett tag framöver, vila på dagarna om jag måste och sen bara vara, utan stress och få lite balans rutiner att funka. Jag vill ju så mycket men kroppen säger ifrån. Vill ju vara duktig och få saker gjorda, vill vara som "alla andra" men måste acceptera att jag är jag och ingen annan, jag måste, som jag fick höra igår, lägga all fokus på MIG SJÄLV.

 

Bra att alltid försöka tänka på;

 

Man ska lägga märke till det som påverkar en positivt utan att värdera det.

Man ska även lägga märke till det som påverkar negativt utan att värdera det.

När man kommer på sig själv att värdera, döm inte ditt värderande!

 

Man ska bara göra det som fungerar, det som situationen kräver.

Man ska undvika begrepp som: "rättvist" - "orättvist" - "rätt" - "fel" -  "måste" - "borde" och "får inte"

 

Man ska stå på sig, ha respekt för sig själv, stå för sina åsikter och för det man tror på.

Man ska följa sin egen visshet


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0