FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

VÅREN. Dissa och Hissa, jag väljer att dissa.

Hissa och dissa med våren, jag börjar med att DISSA!


1: Allt damm och smuts syns alltför tydligt i den envisa vårsolen, shit, måste tvätta fönsterna! *panik*


2: Ena dagen sååå varmt, på med tunna jackor och upp med alla vinterkläder på vinden... för att nästa dag stå och slänga ner alla jävla vinterkläder igen för att det är KALLT!!


3: Vårkänslor, jo tjena, jag gillar inte våren alls, blir mest deppig denna årstid, solen sticker mer i ögonen än den värmer och näsan rinner för att man är så jävla dum och naiv och klär sig för tunt så fort solen hoppar fram och teasar för att i nästa sekund gå och gömma sig på något "bra" ställe där man inte hittar den på flera dagar typ...


4: Alla är så jävla positiva och njuter av att "ljuset är på väg" men jag föredrar faktiskt levande ljus inomhus och höstrusk utanför fönstret. Plötsligt ser man sig själv i dagsljus, blek och glåmig efter vinterns mörker som man kunde krypa in och gömma sig i medans alla vårälskare lyriskt pratar om glass ute i solen....

Nej tack, väntar tills sommarlovet börjar med mina förhoppningar om en värme som är hyfsat stabil för en glass utomhus även då solen gått i moln.

 


5: Alla vaknar på våren, även myggen. BLÄ!!


6: Det som göms i snö kommer upp i tö... Så jävla sant, nu måste man ju röja upp och göra fint ute på tomten så att inte alla grannar får tuppjuck över att det ser ut som en soptipp här. Å vad jag saknar snön då jag tänker på det, ett vitt täcke över allt man vill gömma! Nu är det bara att fet-glömma. Hehe, det rimmade! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0