FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Är jag förvånad? Nej, inte det minsta!

Som vanligt har jag noll koll på läget, känner att detta sommarlov börjar gå på mina nerver, inga rutiner, alla dagar flyter ihop, klockan, vad är det? En uppfinning helt klart som bara används under skoltider typ..
 
Har berg av papper och oöppnad post som jag så snyggt och praktiskt städat undan i en hastighet alldeles för hög för att jag ska kunna minnas vart jag lagt dem. På samma ställe, nej. Lite överallt, ja. Fy fan.
 
Många planer står för dörren nu, många bollar som ska hållas i luften, så nu måste någon hålla i MIG.
 
Annars virvlar jag nog iväg som ett höstlöv i storm, tveksamt vart man landar då om man ens hinner landa innan man virvlar iväg igen och igen och igen?
 
Men har tagit mig lite i kragen idag, ringt min läkare och tagit reda på nästa tid jag har inbokad, tydligen nu på fredag redan så det var ju tursamt så det inte blev som sist då jag kollade försent... Min sjukskrivning har jag slarvat bort (eller faktiskt STÄDAT bort!!) så jag ordnade så att jag ska få en kopia hemskickad, sen hittade jag ett visst papper som jag letat efter, måste beställa hem några journaler att komplettera skiten som brottsoffermyndigheten ska ha så att jag nån gång kan få mitt skadestånd!!
 
Så nu ligger pappret framme och påminner mig om att jag måste fixa kuvert och lägga den på lådan, helst idag typ.
 
Har kommit till sida 4 nu i min bok jag har börjat skriva... fast den kommer väl aldrig bli avslutad precis som det mesta jag rör vid eller andas på typ.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0