FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lördag

Igår blev det inte som planerat.. (otippat??? Inte det minsta!!)

Vilder har varit hängig ett bra tag sista tiden, var hemma från skolan igår (igen) och sen ringde hans pappa och vi bestämde att ta honom till en läkare för lite prover för att utesluta barndiabetes. Så Vilgot blev hemma medans de var hos läkaren igår, sen blev alla kvar här så nu sitter jag med 2 spelande grabbar, har ställt timern på en timme, sen är det slutspelat, ska bli spännande att se hur det blir då klockan ringer.

Inte så konstigt att Vilder varit hängig förresten, det visade sig att han har streptokocker så nu har han fått penicillin, att truga i honom första doserna tänker jag överlåta till hans far, det är ju faktiskt HANS helg, och det är alltid annars jag som får göra dessa saker. Och Vilder är inte den lättaste att få i sånt han inte gillar...

Själv är jag inte heller särskilt kry, svettas och fryser och ska bädda ner mig efter att jag tagit Rocker på en morgonpromenad efter frukosten. Då tänkte jag att deras far ska få ta över, han ligger just nu och snarkar i barnens rum och Vanessa sover som en gris i min säng.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0