FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

skön sovstil!



Fick tillslut Vilder i säng efter låååånga enträgna diskussioner och annat, Vanessa gick upp med honom och satte på en film de skulle få somna till medans jag städade i köket och gick ut med hunden osv, lovade att väcka henne kl 9 då hon brukar kolla på mammor och minimodeller (eller-vad-det-nu-heter) men hon var omöjlig att väcka, försökte i dryga 10 min innan jag gav upp, får ta och kolla reprisen sen (om-det-går-nån-men-det-borde-det)

Ibland undrar jag om mina barn är synkade? De lyckas ALLTID lösa av varandra med att sätta sig på tvären, är det ett strategi de har tro? Börjar faan undra, så fort det luktar seger med ena ungen väntar nästa världskrig bakom hörnet med andra.


Under tiden som Vilder ÄNTLIGEN blir någorlunda medgörlig och samarbetsvillig så sitter Vilgot och surnar till mer och mer efter att jag talat om att det är dags att avsluta lek för tandborstning och sängen, han vill INTE gå till skolan imorrn. Då han inte får det svaret han fiskat efter sätter han armarna i kors över bröstet och utbrister;

-Meeeen, fattar du ingenting?? Jag mååår inte BRAAAA, jag är riiiktigt dålig ju men du BRYYYYR dig inte om mig bara om Vanessa Vilder och Rocker!! INGEN bryr sig om mig jag kan lika gärna flytta till SKOOOGEN!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0