FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Trött helg

Har varit helt ur gängorna på sista tiden, snuskigt trött trots regelbunden sömn, mat och frisk luft/motion. Hela mitt väsen har gått in i nåns slags koma och barnen (läs pojkarna) har varit riktigt intensiva. Från morgon till kväll, så fort man andas ut då de slutit fred i nått krig, så gaddar de snabbare än kvickt ihop sig och krigar mot mig istället. 

De har fått spelförbud nu, (wii och data), men helvete vad de tjatar, och tjatar. och tjatar. OCH TJATAR!!!  De trugar, smörar och ber.. men då de inte får sin vilja igenom så byter de snabbt ut sina smöriga repliker mot giftiga ord och hot som de tror ska ha nån form av effekt för att infektera mitt tålamod så jag ruckar på mitt NEJ.

Men NEJ, det går inte, jag har låst in deras kontroller och spel i ett skåp nu och gömt nyckeln väl. De har försökt med allt, komplimanger, gett mig massage, men så fort de inser att mitt nej inte blir ett ja bara för det så tar det hus i helvete. Men det är bara att härda ut, bita sig i kinden, HÅRT, plundra medicinlådan eller barskåpet, vadsomhelst, men INTE ge med sig för deras tjat!

Har sjukt mycket plugg att ta tag i imorrn, men hoppas på ny energi imorrn.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0