FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon!

Fick alla troll i säng i hyffsat god tid igår... men inte tillräcckligt tidigt för att de inte skulle vara smågriniga och trötta idag. Men gissar att de kommer att somna utan större problem ikväll efter en hel dag i skolan.

Äntligen är det vitt utanför fönstret, kidsen ska åka i backen här utanför då de kommer hem från skolan och jag har lovat dem våfflor och varm choklad till mellis. Idag ska jag sitta med skolarbete medans de är i skolan hade jag tänkt, sen måste jag vika typ 8 maskiner ren tvätt... men det är RENT och man får se det frå¨n den ljusa sidan, hade ju varit jobbigare om jag hade haft 8 maskiner smuts-tvätt istället! *positivt tänkande, bra start på dagen*

Min mobil ringde 05.20 men jag var inte uppe förrän strax innan 6, fixade frukost till kidsen och sen väckte jag dem. Som vanligt blev det lite circus här hemma innan vi äntligen kom utanför dörren, Rocker hade hunnit göra både 1an och 2an inne på golvet, men men, det får bli så ibland. Jag kom ihåg barnens gympapåsar idag, vi förberedde dem redan igårkväll likaså kläderna de skulle ha på sig.

Igårkväll höll jag på att bli tokig på Vilgot, han glömmer nämligen bort att gå på toaletten då han blir kissnödig när han spelar wii eller nintendo... under 2 timmars tid fick han byta kallingar 5 gånger!!!!! Och ungen ser STOLT ut, ja det är riktigt kul verkar han tycka, cooolt på nått vis så han måste stå och göra helikoptern den lilla stunden han blir naken mellan kallsongbytet.Då började jag bli lite less, känns som om jag inte gör annat än att tvättar å fixar medans de fullkomligt skiter i hur det ser ut runtomkring en så länge de har ett spel framför näsan. Så tack gud för snön, för idag har de spelförbud, likaså imorrn, hoppas snön får ligga kvar nu så de kan hålla sig sysselsatta utomhus några dagar framöver.

Jag måste fixa böcker till skolan nu i veckan, har inte hunnit det ännu. Men har en hel del liknande böcker som jag kan läsa sålänge, ska ju inte lämna in nästa uppgift förrän nästa vecka.


Fullmåne, vackert, älskar månen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0