FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ett ständigt äventyr

Ja det händer alltid saker då man är mamma till tre, Vilgot har varit småkrasslig till och från men tillräckligt pigg dagtid för att vara sådär irriterande jobbig och uttråkad, sen natten till igår vaknade han på kvällen precis då jag skulle lägga mig, och skrek. Och skrek, het som en kamin och vrålade som en stucken gris och hade ont i örat och överallt. Gav honom alvedon och pysslade å grejade, då klockan var 5 på morgonen somnade han om... och min mobil ringer 05.20, så det blev en minst sagt sömnlös natt, hade galet svårt att komma upp men fick iväg Vanessa och Vilder till skolan sen gick jag och la mig med Vilgot för att sova en stund till.

Sen är vattnet avstängt i hela bostadsområdet sen kl 9 igår morse, och fortfarande inget vatten så de har satt dit en tappstation där man kan hämta vatten... ja allt på en gång lixom!

Sen blir det inte bättre av att jag drömmer så galet mycket om så irriterande dagliga och verkliga händelser som ligger så nära att gränslandet därimellan är så gott som osynlig. Det gör mig riktigt trött och tom på energi.

Men idag är alla barn i skolan och jag ska försöka vila lite och komma igång med några nya skoluppgifter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0