FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vanlig vardagsmorgon

-Sluta gnäll som en bebis jag får ont i öronen!!! fräser Vilgot till Vilder som sitter strax intill och jämrar sig högt och gällt för en blåsa han har i munnen tydligen. Har äntligen lyckats få liv i sömntutan och fått ner honom till frukostbordet och som vanligt måste man hitta något att gnälla om?

-Vänta du bara, sååå, nu har jag fjärtat, så detså! säger Vilgot och bara väntar på att Vilder ska känna lukten av hans trevliga beteende.

-Och tänk när jag blir ARTON år, då ni, då jävlar kommer mina fjärtar vara megastora!!


Vilgot har iallafall humöret på topp denna morgon, alltid nått! Sen ska det lekas, skojas, retas och allt allt annat än att äta frukost, klä sig, borsta tänderna och gå till skolan. Alltid blir det sista minuten-panik i hallen oavsett om vi går upp kl 05.20 eller kl 06.30. Sånt blir jag galen på, men vad kan man göra lixom?

Vilgot skulle ligga och läsa saga för Rocker, det var viktigare än allt annat denna morgon typ.

Sist han låg på Rockers plats så såg det ut såhär, dock var det efter middagstid..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0