FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Söndag

Somnade till strax efter 22 men vaknade vid midnatt. Långa vakna timmar då jag inte somnade om igen förrän kl 4 för att vakna strax före 6, mycket drygt! Nu ligger jag och stirrar på klockan och ska hämta frukost (måste passa på innan de får för sig att jag måste vara fastande eller nått!). Ont i magen och svullen som en nypumpad jätteboll och sen ont i AXELN!!?? Blir inte klok på plågorna snart, kommer på allvar börja skratta åt dem då de är minst sagt märkliga. Och inte ett dugg önskade eller inbjudna för att stanna! Vilka parasiter! Ändå hänger de sig envist kvar och får mig att känna mig svag och klen och som en jävla hypokondriker. Men ska minsann förneka dem, plågorna, helt enkelt säga att jag mår jättebra och har inte ont någonstans och att min mage alltid ser ut som en ballong och att jag trivs med min ballong och vill ta med mig den hem omgående. Ballonger är fina och festliga och passar inte alls på sjukhus så jag bara måste hem BUMS. Så, nu har jag manuset färdigskrivet inför läkarronden som börjar strax. Om de börjar babbla om dåliga värden så får jag helt enkelt stå på mig och säga att värdena ljuger. Siffror ska man väl inte lita blint på heller??!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0